سه فاز بازار
سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سه فاز بازار
دفتر دل نوشته ها وباورهای من 
قالب وبلاگ
لینک دوستان

سلامی دوباره بر تمام دوستان.امروز- همون طور که توی مطلب قبلی گفتم- دوباره با کتاب «معجزات امام حسین(ع)» که نویسندش آقای احمد متوسل هستند اومدم.اگر مطلب امروز رو نخونید از دستتون رفته.امیدوارم از این مطلب هم مثل مطلب قبلی استفاده کنید.
آیا او غیر از حبیب بن مظاهر بود؟
روزی پیامبر خدا (ص)کودکی را در راه دید،حضرت نشست و اورا بغل گرفت وبا او بازی و مهربانی کرد.اصحاب از علت این اظهار لطف و مهربانی پرسیدند،پیامبر خدا (ص) فرمودند: من او را دوست می دارم،چون که او فرزندم حسین را دوست می دارد.روزی دیدم که این کودک خاک پای حسینم را برمی داشت و به صورتش می مالید.جبرئیل به من خبر داد که این کودک در واقعه کربلا جز یاران حسینم خواهد بود.
اثرات نفرین حضرت امام حسین (ع)
ابن جویریه مزنی،هنگامی که نگاهش به آتش در خندق ها افتاد،دست بر دست زد و فریاد کشید:ای حسین و ای یاران حسین،بشارت باد شما را به آتش دوزخ،به تحقیق که شتاب کرده اید به آتش. وقتی امام حسین(ع) فهمیدند که این مرد کیست که این سخن می گوید، بر او این گونه نفرین کرد: «خداوندا بچشان به او عذاب آتش را در دنیا.»
در آن حال اسب آن ملعون رم کرد و او را در همان خندق انداخت و آتش کارش را ساخت.
جوان سفید پوش
به سبب بریدن سر مطهر آن مظلوم (ع)،زلزله و اضطراب در زمین افتاد وهوا تاریک شد به گونه ای که هیچ کس دیده نمی شد.
به روایتی وقتی حضرت زینب خاتون (س) اوضاع عالم را دگرگون دید، سراسیمه نزد امام سجاد (ع) آمد وسبب آن را پرسید. امام زین العابدین (ع) فرمودند: ای عمه دامن خیمه را بلند کن. نگاه امام به سر بریه ی پدر افتاد که به نیزه ای آویخته بودند فرمود:ای عمه ! مهیای اسیری باشید که پدرم را شهید کردند.حضرت زینب (س) فرمود: این جوان سفید پوش کیست که در پای نیزه بر سر و سینه میزند؟ فرمود: این گهواره ی جنبان پدرم، جبرئیل امین است.
ما به آرزوی خود رسیدیم
در همین احوال بود که ابلیس لعین از خوش حالی پرواز کرد و تمام زمین را گشت و شیاطین و عفاریت  را به دور خود جمع کرد و گفت: ای معاشر شیاطین!ما امروز به آرزوی خود رسیدیم و مردم را اهل جهنم کردیم ؛مگر هر کسی که در این مصیبت گریه کند و به دوستی و محبت آل محمد(ص) مصمم گردد.پس تا می توانید مردم را در شک اندازید و از این مصیبت بازدارید تا زحمت من به هدر نرود.

 

 



[ چهارشنبه 87/11/9 ] [ 3:51 عصر ] [ وفا ] [ نظرات () ]

سلام دوستان.از این که خیلی وقته آپ جدید نگذاشتم واقعا شرمندم.دیگه به بزرگی خودتون ببخشید آخه درس و امتحان وخیلی چیزای دیگه واسه آدم وقت غذا خوردن هم نمی ذاره ،چه برسه به اینکه بیاد وبلاگشو به روز کنه! ولی با دست پر اومدم.می خوام یه کم از مقام ومنزلت امام حسین(ع)بنویسم.البته از خودم نیست از یه کتابیه به اسم «معجزات امام حسین(ع)» که نویسندش آقای«احمد متوسل»هست.کتابشو بخونید.خیلی جالبه من هم سعی می کنم هر دفعه براتون یه قسمت هاییش رو بنویسم.
دسته گل حجازی
در محلی که امام حسین(ع) متولد شده اند،گلی می روید معروف به«عطر مولد الحسین» و این عطر در حجاز معروف است.
فرزندم حسین را بیاورید
حضرت امام رضا (ع) می فرمایند: هنگامی که امام حسین (ع) متولد شدند،رسول اکرم (ص) به اسماء بنت عمیس فرمود: فرزند مرا بیاور. اسماء گفت : آن نوزاد مقدس را در جامه سفیدی پیچیده و به محضر رسول اکرم (ص) بردم.حضرت اورا گرفته در دامن قرار داد،در گوش راست اذان و در گوش چپ او اقامه گفت. جبرئیل نازل شد و گقت:خدای بزرگ سلام می رساند و می فرماید: چون علی (ع) نسبت به تو به منزله هارون است نسبت به موسی، پس او را به اسم پسر کوچک هارون نام گذار که«شبیر» است و چون لغت عربی است اورا حسین نام گذار.
نگذارید گریه نماید
جبرئیل روزی به خانه مقدس حضرت فاطمه (س) فرود آمد.حضرت زهرا(س) را دید که به خواب رفته و امام حسین (ع) در گهواره اش گریه می کند.کنار گهواره اش نشست و با سخنانی خوش آیند،او را نوازش کرد و آرام نمود تا حضرت فاطمه (س) از خواب بیدار شد.
محفل سرور و عشق
حضرت امام حسن(ع) و امام حسین (ع) در حضور رسول مقدس اسلام (ص) کشتی می گرفتند،پیغمبر خدا به امام حسن می فرمود:آفرین.حضرت زهرا (س) عرض کرد: یا رسول الله؛با این که حسن از حسین بزرگتر است او را علیه حسین تشویق می کنی؟ پاسخ داد: علت این است که حسین (ع) از تاییدات غیبی برخوردار است و جبرئیل او را تشویق می کند.برای همین من حسن (ع) را تشویق می کنم.


[ دوشنبه 87/10/16 ] [ 3:42 عصر ] [ وفا ] [ نظرات () ]


.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

دریافت کد جملات شریعتی
امکانات وب


بازدید امروز: 2
بازدید دیروز: 3
کل بازدیدها: 141118